Skip to main content

Koszyk

Negocjacje – przygotowanie, argumentowanie, przekonywanie

 
Nie mając wiedzy o tym jak wygląda proces negocjacji i jak właściwie poprowadzić rozmowę z partnerem, chcemy na siłę podpisać umowę!

Zastanawiałeś się czy nie robią tak Twoi pracownicy lub Ty sam? Wtedy tracisz pieniądze. Liczy się wartość, którą przynosimy do firmy a nie ilość zamkniętych transakcji! Negocjacje to najszybszy sposób zarabiania pieniędzy lub ich tracenia. W ciągu jednej godziny prawidłowo prowadzanych negocjacji i dobrych umiejętności negocjacyjnych zyskujemy dodatkowe kilka procent z transakcji w przeciwnym wypadku ich nie zarabiamy. Te kilka procent, to czasami jest kilka milionów. Podczas szkolenia zbudujesz umiejętności prowadzenia bardziej elastycznych negocjacji, powodujących wzrost satysfakcji klientów, dostawców i współpracowników, a tobie przyniesie w efekcie korzystniejsze kontrakty i lojalnych partnerów. Umiejętności te przyczynią się do zdobywania nowych klientów i partnerów biznesowych. Gwarantujemy też sporą dozę inspiracji, uruchomienie autorefleksji, dostarczenie najnowszej wiedzy o tym jak usprawnić budowanie relacji z partnerami i budować wartości w biznesie.

Całość szkolenia jest prowadzona warsztatowo w oparciu o rozgrywanie gier symulacyjnych i ćwiczeń. Omawiamy ich wyniki oraz komunikaty i zachowania, które do takich wyników doprowadziły.

Dzięki temu szkoleniu:
NAUCZYSZ SIĘ
  • Prowadzić skuteczne rozmowy w oparciu o taktyki i procedury negocjacyjne
  • Umiejętnie argumentować i bronić swoich interesów
  • Oceniać czy masz do czynienia z potencjalnym partnerem w biznesie czy też tracisz swój cenny czas
OTRZYMASZ
  • Narzędzia bazujące na Harvardzkim modelu prowadzenia negocjacji
  • Materiały do samodoskonalenia się i utrzymania zmiany osobistej
  • Narzędzie do przygotowywania się do rozmów oraz analizy partnerów biznesowych
ZMIENISZ
  • Sposób przygotowania do procesu negocjacyjnego
  • Unikniesz frustracji z prowadzenia rozmów z trudnymi partnerami
  • Przekonania co do swojej pozycji podczas rozmów biznesowych oraz wynikających z nich zachowań negocjacyjnych”
PROGRAM SZKOLENIA

Szkolenie odbędzie się w godzinach: 9:00-16.30

Proces przygotowania do negocjacji jako baza do wykreowania zadowolenia klienta i osiągnięcia swoich celów w negocjacjach Biznesowych

7 kluczy do SUKCESU w negocjacjach oraz budowanie relacji partnerskich z klientami, dostawcami i współpracownikami. Jak definiować i prezentować SUKCES negocjacyjny – od interesów do twardych wskaźników finansowych

5 elementów procesu przygotowania negocjacji i jego wpływ na wynik i sposób prowadzenia negocjacji:

1

INTERESY

• Po co i jak określać interesy przed rozmowami?,
• Jakie są drogi realizacji interesów?
• Czy i jakie interesy ujawniać?
• Jak określać interesy Partnera?
2

Określanie alternatyw i budowanie BATNA

3

KWESTIE negocjacyjne, czyli o czym i jak rozmawiać?

4

ARGUMENTY negocjacyjne oparte o niepodważalne kryteria ich odpowiedni dobór. FRAMING oraz Zarządzanie oczekiwaniami w negocjacjach.

Jak nie oddawać pola za darmo, czyli obrona marży i wartości dla naszej firmy.
5

Komunikacja i prezentacja oferty w negocjacjach.

• Propozycje wstępne – ich rodzaje i sposób przedstawiania oferty wstępnej
• OFERTA WSTĘPNA – rodzaje. Jak formułować i modyfikować swoją ofertę w zależności od typu partnera
• Kotwica negocjacyjna vs budowanie umowy oparte o kryteria negocjacyjne
• 7 Taktyk obrony marży i wartości. Taktyki właściwego ustępowania w negocjacjach

W trakcie szkolenia uczestnicy rozgrywają gry symulacyjne, których celem jest pokazanie:

• jak negocjować warunki umowy,

• jak budować BATNA i na czym polega budowanie skutecznych argumentów podczas negocjacji,

• jakie są siły w procesie negocjacji i jak można z nich korzystać,

• jaka jest różnica między „ciepłym” ( bezpośrednie spotkanie) a „zimnym” (rozmowa przez telefon, wymiana korespondencji e-mail’owej, wymiana dokumentów) sposobem prowadzenia negocjacji z punktu widzenia sukcesu i efektu negocjacji,

• jak wpływa na wynik rozmów postrzeganie swojej roli względem roli partnera

Dla kogo jest to szkolenie?
PRACUJESZ
  • We własnym biznesie
  • Przy projektach
  • W dziale sprzedaży, zakupów, logistyki, marketingu, rozwoju, obsługi klienta
NEGOCJUJESZ
  • Produkty lub usługi
  • Warunki współpracy
  • Z partnerami w projektach biznesowych
ROZWIJASZ
  • siebie
  • ludzi
  • biznes

Szkolenie przyniosło mi wiele pozytywnych wrażeń, pomogło poszerzyć umiejętności. Nikolay jest bardzo otwarty na grupę, potrafi zaciekawić tematem, zaangażować w uczestnictwo oraz zainspirować nie tylko w kwestii negocjacji ale również wielu obszarach rozwoju.

Pokazuje jak wiele można zdziałać układając wszystko odpowiednio w swojej głowie – przybliżył nam funkcjonowanie mózgu człowieka, ułatwia to zrozumienie siebie nawzajem i pewnych schematycznych zachowań ludzkich. Ćwiczenia, które były przeprowadzane na szkoleniu łącznie z materiałami jakie otrzymaliśmy po szkoleniu mają ogromna wartość praktyczną.

Filmy, linki oraz książki, które nam polecił, otwierają „oczy” na świat relacji ludzkich (w tym negocjacji) i są bardzo inspirujące do poszerzania wiedzy i własnego rozwoju.

Ja osobiście w ciągu tygodnia od szkolenia brałam udział w 2 negocjacjach, które zakończyły się sukcesem – jestem zadowolona zarówno z ich przebiegu jak i wyniku. Nabrałam pewności siebie w tym obszarze oraz otrzymałam świetne narzędzia oraz „nawigację” ułatwiająca poruszać się w nim.

Naprawdę bardzo polecam szkolenia z negocjacji prowadzone przez Nikolaya Kirova – taka nauka sprawia przyjemność!

Małgorzata ZielonkowskaHR Manager - Norcospectra Industries Sp. z o.o

Negotiation course led by Nikolay is one of the most valuable training I have attended ever. It does not provide with ready receipts for everything that difficult to apply in real situations but in its place gives profound and practical knowledge how to communicate, argue and create value with partners you need to cooperate. I will apply it for sure in my daily activities."

Andrzej RóżańskiVice President at Integrated Solutions

Dla mnie negocjacje, po szkoleniu u Nikolaya, nabrały nowego znaczenia. Dzisiaj już wiem, że warto do nich się bardzo dobrze się przygotować aby osiągane satysfakcję obu stron. Tak jak w normalnym życiu prywatnym kompromis i wspólne dobro jest podstawa wszystkich poprawnych relacji, to tak samo dobre profesjonalne negocjacje również maja duże znaczenie w życiu biznesowym. Przekazane techniki w teorii i praktyce również te które stosuje w negocjacjach międzynarodowych pozwalają zawsze osiągnąć zakładany cel.
Jeszcze nie poznałem nikogo, kto uczestniczył w zajęciach prowadzonych przez Nikolaya aby nie był pod dużym wrażeniem sposobu przekazywanej wiedzy, zarówno tej teoretycznej jak i praktycznej.
Dziękuje i proszę o więcej szkoleń Twojego autorstwa - będę w nich uczestniczył.

Marcin JędryczkaCzłonek Zarządu, Dyrektor Marketingu i Rozwoju - PESA Bydgoszcz S.A.

Przetestowałam już wiedze z zajęć z negocjacji na spotkaniach z klientami z skali mikro. Prowadzona w taki sposób rozmowa jest dużo prostsza i efektywniejsza.

Przygotowanie się przeze mnie do spotkania w formie określenia BATNA mojej i drugiej strony pozwala doprecyzować, jakiego celu spodziewam się osiągnąć pod koniec spotkania. BATNA daje dodatkowo spokój – jeśli negocjacje nie zakończa się porozumieniem, wiem, czego się mogę spodziewać i jakie podjąć następne kroki. Dzięki temu nie panikuje!

Ustalenie wspólnie agendy spotkania, tj. kwestii negocjacyjnych, włącza klienta w proces kreowania rozwiązania problemu (np. Nowy kontrakt, kontroferta konkurencji) i sprawia, że jest bardziej zaangażowany w dojście do porozumienia. Używanie obiektywnych kryteriów ogranicza przerzucanie piłeczki po obu stronach kortu i pozwala mi sprawniej odpowiedzieć na obiekcje drugiej strony.

Będę szczera – te zajęcia otwarły moje oczy na kilka bardzo ważnych kwestii i pomogły mi ocenić dotychczasowe osiągniecia w tym zakresie. Żałuję, że nie trafiłam na nie wcześniej. Dziękuje!

Agnieszka DurlejCRM Team Manager - Western Union Business Solutions